سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل دیترویت امسال محل نمایش ?? نوع خودروی جدید است. این نمایشگاه روز دوشنبه (?? ژانویه) گشایش یافت و دو هفته ادامه خواهد داشت. خودروسازان جهان از شکوفائی دوباره بازار سخن می‌گویند.

گزارش‌هائی که از روز گشایش نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی می‌رسد، همه تاییدکننده این نکته است که صنعت خودروسازی جهان، سال‌های بحرانی را سپری کرده و به عصر شکوفائی تازه‌ای راه یافته است.

عکسها در ادامه مطلب

بازار پررونق آمریکا

 

 

به گفته "بارون میده"، رییس مرسدس بنز، اکنون بازار خودرو در هیچ کجای جهان پررونق‌تر از ایالات متحده آمریکا نیست. در سال ???? یازده میلیون و ??? هزار خودرو در آمریکا به فروش رسید که ?? درصد بیش از سال ???? بود.

 

رییس مرسدس بنز در روز گشایش نمایشگاه دیترویت به خبرنگاران گفت: «این ارقام هنوز با ارقام مربوط به پیش از بحران مالی جهانی فاصله زیادی دارد. اما جنرال موتورز، فورد و کرایسلر، به عنوان سه غول صنایع خودروسازی آمریکا، به وضعیتی حتی بهتر از دوران طلائی خود رسیده‌اند.»

 

پیش از بحران بانک‌ها و  مستغلات آمریکا، فروش سالانه خودرو در ایالات متحده به ?? میلیون رسیده بود. در سال ????، خودروسازان اروپا و آسیا، در بازار داخلی آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند. به عنوان نمونه، فولکس‌واگن و تویوتا، به عنوان دو رقیب سرسخت، پس از سال‌ها زیان، دوباره به سودی هنگفت دست یافتند.

 

خودروهای برقی در دیترویت

 

اکثر خودروسازانی که در نمایشگاه دیترویت شرکت دارند، می‌کوشند از این فرصت برای معرفی مدل‌های جدیدی استفاده کنند که با هدف کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی هوا طراحی شده‌اند. خودروهای برقی در این میان جایگاه ویژه‌ای دارند. حتی کارخانه جی ام آمریکا، که همیشه سازنده خودروهای بزرگ و پرمصرف بوده، امسال خودروی کوچکی به نام "سونیک" و شورولت برقی "ولت" را عرضه کرده ‌است.

 

از میان خودروسازان آلمانی حاضر در نمایشگاه دیترویت، فولکس واگن بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. این کنسرن، نوعی "پاسات" بزرگ را برای اولین بار عرضه کرده که مخصوص آمریکا ساخته شده است. فولکس واگن، در حال حاضر سرگرم ایجاد خط تولید خود در چاتانوگا است. پورشه که قرار است در سال ???? زیر پوشش فولکس‌واگن قرار گیرد نیز، مدل‌های جدید خود را در نمایشگاه دیترویت عرضه کرده‌ است.

 

فولکس واگن در سال ???? تولید خود را نسبت به سال پیش از آن ?? و نیم درصد افزایش داد و به ? میلیون و ??? هزار دستگاه رساند. مدیران صنایع خودروسازی بزرگ معتقدند که فروش خودرو امسال در سطح جهانی ? درصد بیشتر خواهد شد.

 

اولین خودروی ساخت عربستان سعودی

 

مهمترین خبری که در روز گشایش نمایشگاه اعلام شد، تولد صنعت خودروسازی در عربستان سعودی بود.

 

ریاض که از ?? سال پیش برای ایجاد صنعت خودروسازی می‌کوشد، اکنون با ارائه خودروی صحرائی "غزال ?" و طرح یک خودروی سواری  نخستین قدم اجرائی را در این راه برمی‌دارد.

 

غزال ? به ابتکار متخصصان دانشکده مهندسی دانشگاه "ملک سعود" ریاض و با همکاری کارخانه خودروسازی "مگنا استیر" اتریش ساخته شده و به موتور مرسدس مجهز است. خودروی شهری  نیز قرار است به قیمت ?? هزار یورو عرضه شود.

 

هر سال ??? هزار خودرو در عربستان سعودی به فروش می‌رسد که ??? هزار واحد آن‌ را خودروهای صحرائی تشکیل می‌دهند.

 

برگزار‌کنندگان نمایشگاه دیترویت پیش‌بینی می‌کنند که ظرف دو هفته بیش از ??? هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. تعداد بازدیدکنندگان سال گذشته ??? هزار نفر اعلام شد.

 

کرایسلر 300 مدل 2011

 

جیپ کمپس مدل 2011

 

 آئودی A6 مدل 2012

 

بی.ام.و سری1

 

بی.ام.و 605i تغییرپذیر

 

بی.ام.و سری1 کوپه M

 

 

 

 


   مدیر وبلاگ
ببین
خوش اومدید فقط همین
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :15
کل بازدید : 725685
کل یاداشته ها : 770


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ